Fase 4

 

Van als u op gewicht bent mag u overgaan naar fase 4. Het is de overstapfase naar gewone voeding en die minstens een maand dient gevolgd te worden.

Alle groenten en fruit zijn toegelaten, het beste is om veel te variëren en bij 2 hoofdmaaltijden minstens 300 gr groenten te gebruiken. U mag weer een eiwitsupplement minder gebruiken.

 

Voorbeeld voor dagschema:

Ontbijt: 2 à 3 sneetjes volkoren brood (ongeveer 100gr) met mager eiwitrijk beleg. 1 potje ongezoete yoghurt of platte kaas of glas melk.

Ongezoete koffie, thee en water

 

Tussendoortje:

1 stuk fruit of 1 potje ongezoete yoghurt of platte kaas of eiwitreep of ontvette soep

 

Middagmaal:

150gr vlees of 200gr magere vis of 150gr vette vis of 200gr vleesvervanger, 2 eieren….

300 gr groenten en 50gr ongekookte rijst, (best zilvervliesrijst of bruine rijst) of 100gr aardappelen of 50 gr volkoren pasta of 2 à 3 sneetje brood.

Water, minstens 1 groot glas

 

Tussendoortje:

1 stuk fruit of 1 potje ongezoete yoghurt of platte kaas of eiwitreep

 

Avondmaal:

Minstens 300 gr groenten en 1 eiwitsupplement

 

Het avondeten en middagmaal mogen verwisseld worden, toch is het aangeraden om de  toegelaten koolhydraten (brood, aardappelen, pasta, rijst) ’s middags te gebruiken. Naar de avond toe is het beter om niet te veel koolhydraten meer te eten).

Ook kunnen de tussendoortjes verschoven worden. Het komt er op neer, dat u minstens vijf eetmomenten per dag neemt en geen maaltijden overslaat.

 

Na deze fase mag er overgegaan worden naar gewone voeding. Lees onze tips en weetjes, ze kunnen helpen bij het behouden van uw nieuw gewicht!

 

Suikervervangers zijn toegelaten, toch is het beter om ze te beperken.

Uw Cart  

Geen producten

Verzending 0,00 €
Btw 0,00 €
Totaal 0,00 €

Prijzen zijn incl. BTW

Uw Cart Bestellen

Promoties

Er zijn op dit moment geen aanbiedingen

Follow Us..